31 March 2012

Assalamualaikum W.B.T

Dengan lafaz bismillah aku mulekan untuk pembukaan luahan hati di ShafraShamieyBlogs..

Hampir 2bulan aku tak menjenguk blog sesawang aku ney..rindu plak rasenye nk meluahkan isi hati dan sebagainye..tempat aku meluahkan segala masalah,segala duka lara,gembira..susah senang sepanjang hidopku..Selama 2bln ney,banyak pengalaman mengajar aku untuk mengenali diri sendiri sebelum kite betul-betul mengenali seseorang itu..Betol kate seorang hamba Allah yang banyak memberi nasihat tentang kehidupan..Bukan senang untuk kite mengenali diri orang itu sekirenye kite tidak belajar untuk mengenali diri sndiri..Sepertimane yang kita tahu,sikap,sifat dan perangai seseorang itu bukan sesuatu bnde yang senang untuk kita tafsir melalui luaran sahaja..Hidop penuh dengan hipokrit..Aku lebey selesa menjadi diri aku sendiri daripada menjadi orang lain kerana orang lain..Itu prinsip hidop aku..Hidop ini penuh dengan cobaan dan dugaan, kerana Allah menyayangi hambanya lah dia memberi dugaan supaya hambanya belajar untuk menerima dan bersabar..Aku penah diberi dugaan dimana aku tidak dapat menerime sehingga aku sndri putus asa,tapi kerana kunci kesabaran menguasai diriku akhirnya telah membuahkn hasilnya..ada hikmah disebalik semua yg terjadi..kesabaran adalah segala-galanya..:)

No comments: